torsdag 4. september 2014

Trinn 8 og 9

Mitt navn er Erika, og dette er mitt første blogginnlegg. Jeg har tenkt lenge på å starte en blogg, og nå har jeg endelig gjort det. Jeg er en jente som er litt eldre enn 30, jeg jobber som selger på en oppstart selskapet i Norge som selger narkotikatest (PRO-TEST). I denne bloggen vil jeg skrive på vei tilbake til et liv som en ansvarlig voksen. Min skriving vil ta utgangspunkt i de tolv trinn som livet mitt dreier seg om.
I dag vil jeg skrive om trinnene 8-10 på grunnlag av den siste boken jeg leste.

Trinn 8 og 9
Selv trinn åtte og ni samhandle og forutsetter hverandre. Trinn åtte er at vi lage en liste over alle skadet og vi forbereder oss til å gjøre opp med dem alle. Dette er de siste dokumentene vi gjøre før vi kommer til løftene om at programmet løfter. Vi vil nå utføre handlinger som står mellom oss og Gud, og de ​​avgjørelsene vi tok i trinn 3 Her gjør vi rent bord av følelser som anger, skam, skyldfølelse og depresjon. Første del for å lage en liste over dem du har skadet er allerede klart i trinn 4 Nå er det om å gjøre deg villig til å gjøre opp med disse menneskene. Erstatningen skal vi gjøre for vår egen skyld ikke for noen forskjellige søl. Når listen er ferdig, gå videre til trinn ni direkte oppreisning, noe som betyr at vi vil møte, vil vi gjøre det et øye for et øye, der det er mulig. Vi gjorde opp når vi er moden og klar. Alt er ikke mulig å gjøre opp for ulike grunner, kan de være døde eller ikke mottakelig. Vi gjør det vi kan, vi vil ikke gjøre det godt igjen når det kan skade andre mennesker. Dette trinnet er aldri ferdig, det følger oss gjennom hele livet. Trinn 8 og 9 er en måte å sikre vårt forhold til Gud og mennesker rundt oss. Når vi gjorde dette, får vi løftene programmets løfter, frihet, lykke, fred og ro. Kjærlighet, toleranse og tålmodighet vil komme til oss.

trinn 10
Trinn 10 innebærer å utvikle er å utvikle egenskapene kjærlighet, tålmodighet og toleranse. Nøkkelordet i trinn 10 videreføres, her fortsetter vi å undersøke vårt selvbilde. Trinn 10 er en fortsettelse av trinnene 4-9 på en daglig basis. Trinn 10 er en prosess for kontinuerlig modning og vokser. Trinn 10 lærer oss å leve en dag om gangen. Det er opp til oss hvordan vår livskvalitet skal være, trinn 10 gir oss ansvar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar